PingMe

Saturday 11 May 2013

Home » , , , , » Gemuk atau Kurus? Pilihan di tangan anda!

Gemuk atau Kurus? Pilihan di tangan anda!





Siapa suka patung Barbie...sila angkat tangan...uhu...Fazs takut ngn patung ni. Masa kecik2 dulu merengek gak la nakkan patung ni, tp disebabkan telah disogok dgn omongan kosong mak bahwa Barbie nie bleh amik nyawa kita...kensel minat kat Ms B ni :-). Bila ingatkan balik...kelakar je kan. Boleh lak pecaya patung ni bole mntak nyawa kat kita...huhuhu...xper2 kita tinggalkan mitos langsung xleh pakai ni ye.

Sebenarnya gambar kt atas ni xde kaitan dengan sape2 ye. Fazs cuma nak citer pasal Gemuk atau Kurus? Mana satu pilihan anda? Tak kira la mana2 pun yang anda suka...yang penting kesihatan tu perlu diutamakan ;-)

Ada orang yang gemuk...tp dia sihat. Alhamdulillah xder penyakit (setakat yang dia tahu/rasa). Ada juga org yang kurus tp mcm2 penyakit dia ada...kolesterol tinggi, kencing manis, etc. Jadinya...badan kita, kita yang tahu mcm maner rasenye kan. Tepuk dada tanye selera, ikut selera badan binasa...huhu...boleh ke tu?

Ada orang selesa dengan bentuk badan dia. Selesa dengan kegemukkannya...selesa dengan kekurusannya. Malah, rmai gak selebriti2 yang 'gemuk' dan berjaya, bahkan ada ramai peminat juga tu. Cam cth la, Adibah Noor, Syanie, Enot...pyanyi luar negara Adele... ;-). Mereka2 antara individu2 yang yang selesa dan yakin dengan diri sendiri. Tapi...bukan semua orang memiliki semangat dan keyakinan diri seperti Adibah dan Syanie.

Mereka beruntung sebab sihat. Cuma perlu ditekankan, berat badan yang seimbang (tidak terlalu kurus tak juga terlalu gemuk) adalah penting. Apabila kita sihat dan memiliki berat badan seimbang, secara automatik kita berasa selasa dan lebih yakin.

Fazs akan citer lebih lanjut pasal 'Penyakit akibat Gemuk' kat post akan dtg ye ;-)

Nak tau citer lebih lanjut tentang program kuruskan badan secara SIHAT bole klik link ni ye --> Kurus & Sihat dengan 'Shape-UP Program' Shaklee.




Nak cuba Set Slim Shaklee, boleh hubungi Fazs ye;

Siti Fazila Abdul Manan [Fazs]
Shaklee Independent Distributor | Shaklee ID : 865566 
SMS/ Whatsapp | 0183111749 | 0133888728



No comments:

Post a Comment

Copyright Protected 2013 | Templates Reserved for Kedai S3 | © Designed by Nurulchumel | All Rights Reserved™