PingMe

Friday 27 July 2012

Home » » Ketahui Fungsi Vitamin

Ketahui Fungsi Vitamin

"Eh fazs ko try makan vitamin *** ni insyaAllah mesti jerawat ko ilang..."
"Rasenye kalo aku mkn vitamin nie senggugut aku boleh hilang x?..."
"Kalo bagi mak makan vitamin kalsium nie hilang x sakit sendi dia?..."
"Ala aku makan jer vitamin tu...tgk org ckp elok, aku pun try la..."

Pasti ramai dari kita masih tak pasti samaada vitamin/ supplemen yg diambil tu bersesuaian dengan diri atau tidak...ada jugak yang tak tahu fungsi-fungsi lain vitamin yang diambil...so kat bawah nie fazs kongsikan info sebahagian vitamin²Shaklee...

Ketahui fungsi vitamin yang anda makan setiap hari.

Kalsium
- Kalsium menguatkan tulang & gigi

Vitamin A
- Perlu untuk fungsi mata

Vitamin B1 & B2
- Membantu menghasilkan tenaga daripada karbohidrat, protein & lemak

Vitamin C
- Meningkatkan penyerapan zat besi dari sumber bukan daging

Vitamin D
- Membantu tubuh menyerap kalsium dan fosforus untuk membantu membina tulang kuat.

Zat Besi
- Membantu menghasilkan sel-sel darah merah.



Pilihlah vitamin Shaklee kerana ia adalah vitamin semulajadi dan terbaik di pasaran.

Ostematrix atau kalsium lengkap dengan vitamin D, magnesium & mineral lain. Kalsium yang terbaik adalah Kalsium yang lengkap dengan vitamin D kerana KALSIUM & VITAMIN D bekerjasama dengan baik untuk meningkatkan metabolisma tulang lebih-lebih lagi penghidap osteoporosis, sangat membantu.

Carotomax merupakan suplemen antioksida yang sangat penting untuk perlindungan sel daripada radikal bebas. Carotomax dapat membantu dalam kesihatan mata. Dengan kehadiran Vitamin E, Carotomax atau vitamin A menjadi lebih mudah diserap, digunakan dan disimpan di dalam badan. Sebab itulah set antioksida Shaklee dinamakan ACE iaitu terdiri daripada Vitamin A(Carotomax), C & E

Vitamin B Complex Shaklee lengkap dengan semua 8 Vitamin B yang bekerjasama dengan baik untuk kesihatan yang baik. Vitamin B Complex Shaklee lengkap dengan asid folik (salah satu vitamin B) untuk keperluan ibu-ibu mengandung. Vitamin B Complex sangat membantu untuk mood yang baik & mengekalkan tenaga pada tahap optima.

Vitamin C meningkatkan penyerapan zat besi dan menukarkan ia kepada bentuk yang lebih mudah diserap oleh badan. Vitamin C juga terlibat dengan antioksidan yang lain terutamanya Vitamin E, selenium & beta karotene.

Vitalea atau multivitamin Shaklee lengkap dengan zat besi dapat membantu dalam menghasilkan sel-sel darah merah. Vitalea lengkap dengan vitamin dan mineral penting yang diperlukan oleh badan. Vitalea sangat sesuai dijadikan suplemen harian anda kerana ia dapat menampung kekurangan nutrien yang kita ambil daripada diet harian. Vitalea juga lengkap dengan asid folik dan sangat sesuai untuk ibu mengandung kerana ia dapat membantu untuk menghasilkan sel darah merah yang diperlukan oleh ibu mengandung. Vitalea di antara produk pertama Dr. Shaklee dan merupakan killer product.

Berminat dengan produk Shaklee di atas dengan harga istimewa, apa lagi hubungi saya hari ini dan saya pasti anda akan merasakan perubahan dalam kesihatan anda.

Call/ SMS – Fazs (013-3888728/018-3111749)

** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

No comments:

Post a Comment

Copyright Protected 2013 | Templates Reserved for Kedai S3 | © Designed by Nurulchumel | All Rights Reserved™