PingMe

Saturday 28 December 2013

Home » , » Impian Menjadi Seorang WAHM (WORKING AT HOME MAMA)

Impian Menjadi Seorang WAHM (WORKING AT HOME MAMA)

Hi gojes ;-)

Hari ni saje nak borak santai. Nak citer tentang Master Wan Fatihanum. Mmg adoreeees sgt ngan nanny. “Nanny” ni panggilan dalam group Shaklee kitaorg sbb nie kira pangkat upline atas upline fazs ye…upline fazs dipanggil “mommy” so dpt bygkan sape nanny ni ye.

Seorang bekas pekerja sepenuh masa yang mengerjakan biznis Shaklee secara separuh masa selama setahun sebelum bercuti tanpa gaji selama 3 bulan dan seterusnya berhenti kerja setelah pendapatan yang diperolehi melebihi dari gaji jika beliau bekerja selama 2 thn…OMG (omegaguard :-p)…

Jom baca kisah beliau…impian fazs juga utk menjadi WAHM (WORKING AT HOME MAMA)…LOVELY!!!


Kalau hati dah cintakan sesuatu pasti walau susah atau mencabarnya pun atau halangan apa sahaja boleh kita tempuh kan?Saya nak share harini kecintaan saya pada bisnes shaklee ini. Ala kalau taknak buat pun apa salahnya baca kisah yang seadanya ini hehee..

Saya memang jatuh cinta dengan bisnes shaklee ini kerana:


  •  saya boleh membuatnya hanya secara online sahaja. Pendek kata tidak perlu ke luar rumah. Anak-anak juga depan mata sentiasa. Mahu buat aktiviti semua dalam rumah tanpa risau keadaan anak. Boleh atur masa sendiri. Ada jadual sendiri walau berada di rumah. Sangat fleksibel. Sambil baring pun boleh update blog seperti ini. Heaven kan?
  • Tidak perlulah 24 jam berkepit dengan laptop. Semuanya hanya di hujung jari. Ada waktu tertentu kita buka laptop, kebanyakan masanya hanya gunakan handphone sahaja. Sangat mudah.
  • Rumah pun tak kotor sebab bukan kena kemas selepas buat kerja:) Berkemas yang rutin tu wajiblah lepas tu enjoiyyyyyyy..
  • Duit masuk setiap bulan hanya dari rumah sahaja. Cukup bulan setiap bulan maka shaklee akan bagi bonus terus masuk dalam akaun bank kita. Mudah sangat, tidak perlu keluar kerja pergi pagi balik malam pun. Dari pagi sampai ke malam membawa ke pagi semuanya hanya dari rumah. Ada yang lagi best dari ni tak agaknya?

Kalau bisnes lain agaknya apa kekangan yang mungkin ada?

  • ·     Kalau ada kedai mungkin kena bukak kedai, tutup kedai.
  • ·    Mungkin juga kena bawak anak ke mana-mana berpanas berhujan mungkin untuk      menjual.
  • ·    Tidak perlu persiapan sebelum menjual contohnya jual goreng pisang kena              sediakan pisang, kena pergi cari kat kedai atau mungkin kalau dari tanaman            sendiri kena pergi petik sendiri.

Sebab itu saya merasakan buat shaklee secara online ini sangat membantu dan berikan pengalaman berbeza pada saya. Ini pun tengah update blog sambil tunggu anak-anak mandi. Hati tak risau lagi bukan? Bisnes yang sangat mudah pada saya dan sangat memberikan hasil yang begitu memuaskan hati. Kalau kita tidak memilih, sampai bila kita terpaksa melalui perkara yang sama kan? Kalau di hati mahu jaga anak sendiri maka kita sudah tentu kena mencari peluang-peluang yang ada.

[Klik sini] untuk ke blog beliau.

Memang tak dinafikan jerit perih yang perlu dilalui jika kita membuka kedai. Sgt berbeza dengan perniagaan online. Fazs juga ada pengalaman membuka kedai menjual tudung, pakaian, aksesori wanita dan juga pakaian bundle. Fazs juga pernah merasa menjual di bazar2 dalam panas dan hujan (tika tu awal2 mengandung). Pendapatan yg diperolehi memang lumayan. Penat jangan citer la ye. Angkat barang, peralatan utk display, patung2 @ mannequin, khemah,hanger2 alat2 penyangkut…tanpa pekerja hanya suami & diri sendiri ;-) kenangan…

Beruntung jika kita bole sukses dgn biznis online. Eh…silap ayat tu…memang kita bole sukses dgn biznis online…cthnya mcm jutawan internet Irfan Khairi. Tak kenal? Ok sila pg gugel sekarang :-p


Pendapatan dari biznis online jualan tudung fazs lagi banyak daripada jualan di kedai. Kalau hanya harapkan jualan kedai mmg x dapat nak bayar sewa Rm1500 sebulan…ape2 pun…biznis tudung dah lama x ON…ehe tapi masih terpahat di hati ni…insyaAllah akan dimulakan semula bler da jd WAHM nanti. Jom singgah sekejap kat blog tudung fazs ;-) [Klik sini] 

Fazs mencari rakan2 yang berminat untuk sertai team Shaklee fazs. Macam mana nak jadi ahli??? Oho senang aje...begini caranya...

Untuk daftar ahli shaklee tidak susah, ada 2 cara yang boleh kita ikuti:

1. Bayar yuran keahlian sebanyak RM65 (plus RM10 sebagai postage jika mahukan Starter kit dipos). Sebelum bayar tu anda mestilah berurusan dengan mana-mana distributor pilihan anda untuk dia tolong isikan borang dan sebagainya. Jika anda buat sendiri, anda kena beli borang tu dahulu sebelum boleh daftar. Cara paling mudah minta distributor anda untuk daftarkan untuk anda. Sebagai contohnya anda nak jadi ahli, anda boleh hubungi saya dan kata nak minta daftarkan ahli. Urusan pendaftaran saya uruskan dan anda boleh tunggu kit member anda sampai dan terus dapat id untuk digunakan semasa membuat pembelian. Id itulah yang kita akan guna untuk beli produk dan kumpul point.

2. Siapa mahukan FREE MEMBERSHIP? Maknanya tidak perlu buat bayaran RM65 tadi? Untuk lagi untung, anda boleh buat belian produk bernilai RM656 bersamaan dengan 200 point untuk melayakkan anda dapat FREE MEMBERSHIP. Jika merasakan RM656 tu banyak sangat, kongsi-kongsilah dengan kawan-kawan siapa yang nak beli lepas tu anda yang akan dapat FREE MEMBERSHIP tu.
DAN ada lagi kelebihan jika ambil option ni, anda berpeluang mendapat BONUS DARI SHAKLEE SERTA MERTA. Maknanya anda layak untuk merasa bonus berupa cash pada bulan tersebut berdasarkan pembelian yang telah dibuat. Ini memang orang selalu pilih option 2 untuk dapat lebih benefit.

# Nak dapat income lebih dengan hanya bisnes dari rumah???
[0183111749|Siti Fazila|Shaklee Independent Distributor | ID:865566]

No comments:

Post a Comment

Copyright Protected 2013 | Templates Reserved for Kedai S3 | © Designed by Nurulchumel | All Rights Reserved™