PingMe

Thursday 12 December 2013

Home » , , , , , , , » Masalah Dehidrasi

Masalah Dehidrasi

Kekurangan Air Dalam Badan

Dehidrasi boleh didefinasikan sebagai kehilangan cecair dalam badan secara berlebihan. Kebanyakkan kita menghadapi masalah dehidrasi jika berpuasa ataupun jika kita seorang yang sukar untuk minum air.


Bagi ibu-ibu yang menyusukan anak, dehidrasi boleh menyebabkan susu ibu berkurangan. Oleh yang demikian, sila ambil perhatian yang sewajarnya bagi mengelakkan keadaan ini berlaku dengan memastikan kita sentiasa minum air yang secukupnya ketika bersahur dan ketika berbuka puasa.

Masalah dehidrasi yang teruk boleh menyebabkan tekanan darah rendah, letih, menggigil, loya dan pening, rasa haus melampau dan kulit kering.


Walaupun begitu, meminum air bergaram mampu mengembalikan keseimbangan bendalir badan yang terhidrat. Hal ini disebabkan garam penting dalam mengembalikan kandungan sodium dan potasium dalam tubuh. Anda boleh mencuba meminum air bergaram untuk mengatasi dehidrasi. Cara membuatnya ialah campurkan sedikit garam dan gula bersama air sejuk. Untuk mendapat rasa yang lebih enak, letakkan sedikit perasa ke dalam minuman ini.

Tetapi jika anda seorang yang sentiasa mengejar masa, tetapi dalam waktu yang sama ingin kekal cergas dan bertenaga...anda boleh memilih "Perfomance Drink" Shaklee kerana ia diperkaya dengan Elektrolit dan Mineral yang dapat membantu tubuh kita menjaga kestabilan bendalir agar tidak kekeringan serta baik untuk sistem neuromotor (tindak balas saraf dan otot).

Rasailah kelainannya apabila anda meminum Perfomance Drink Shaklee. Minuman berperisa Oren yang lazat.

Testimoni sendiri dengan Perfomance Drink ;-) [Klik Sini]



 

Siti Fazila Abdul Manan [Fazs]
Shaklee Independent Distributor | Shaklee ID : 865566 
SMS/ Whatsapp | 0183111749 | 0133888728
    FB Fanpage : Kedai Supplemen Semulajadi

No comments:

Post a Comment

Copyright Protected 2013 | Templates Reserved for Kedai S3 | © Designed by Nurulchumel | All Rights Reserved™