PingMe

Thursday 5 December 2013

Home » , , , » Rahsia Anak Sihat Dan Ceria

Rahsia Anak Sihat Dan Ceria

RAHSIA ANAK SIHAT & CERIA



Hari ni nak bercerita pasal puteri Fazs (Adra) yang genap 26 bulan usia dia. Keletah, ceria, nakal, menguji kesabaran mama...dan asik nak melekat je kejenya. Aha...masih lagi menyusu badan Adra ni.

Alhamdulillah, syukur pada Allah dengan kurniaanNya yang tiada bandingan. Bila kita mohon dimurahkan rezeki, Allah memberi kita rezeki yang tidak terfikir oleh akal kita. Anak yang sihat & ceria juga adalah satu bentuk rezeki dari Allah.

Walaupun dikelilingi oleh sepupu2 dan rakan sebaya yang demam, selsema, batuk dan sebagainya…Adra tetap ceria bermain bersama, bercium sesama mereka, bergelak ketawa.

Terdetik di hati, risaunye lah kalau2 berjangkit demam, selsema, batuk2 kat Adra. Tapi…Alhamdulillah…xde lansung tanda2 dijangkiti. Syukur ya Allah.

Bila difikirkan semula, adakah sebab Adra menyusu badan, jadi antibodi dia jadi kuat. Mungkin jugak ye…ape pun semuanya dari Allah. Perlindungan sekuat mana pun jika dah ditulis akan terkena maka akan terkena la ia.

Tapi, kita sebagai ibu boleh ikhtiar untuk memastikan anak2 kita mendapat nutrisi yang baik demi pertumbuhan dan perkembangan mereka.

Mula menggunakan Shaklee dengan set percubaan menyusu masa Adra berusia 3 bulan. Mulai dari tu Adra dah terima khasiat Shaklee ;-) Dan ianya berterusan hingga ke hari ini.

Nak tahu supplemen ape yang Fazs bagi Adra sekarang?

Nutriferon – kenal sejak demam pertama kali masa berusia 6 bulan
Mealshake – bila Adra dah start memilih makanan (umur setahun lebih)
OmegaGuard – masuk dalam EBM (umur setahun lebih), sekarang Adra kunyah sj Omega tu...sedapppp kata dia
Vita-C Chewable – bila dia da start pandai menghisap gula2

Adra yang pantang jumpa pen dgn buku ;-)

Muahhhhsss...mama luv u sayang :-*

Anda juga boleh mencuba produk di atas jika anak-anak seringkali/ mudah diserang demam dan selsema... ;-) Hubungi fazs untuk info lanjut ya...daaa ^__^


Siti Fazila Abdul Manan [Fazs]
Shaklee Independent Distributor | Shaklee ID : 865566 
SMS/ Whatsapp | 0183111749 | 0133888728
    FB Fanpage : Kedai Supplemen Semulajadi



No comments:

Post a Comment

Copyright Protected 2013 | Templates Reserved for Kedai S3 | © Designed by Nurulchumel | All Rights Reserved™