PingMe

Wednesday 9 January 2013

Home » , , » Lecithin Mengurangkan Kolesterol & Darah Tinggi Serta Membantu Untuk Langsing

Lecithin Mengurangkan Kolesterol & Darah Tinggi Serta Membantu Untuk Langsing

LECITHIN Untuk Yang Ingin Langsing, Ingin Kawal Tekanan Darah Tinggi Dan Ingin Memecahkan Lemak Serta Kolesterol

Seringkali kolesterol & tekanan darah tinggi dikaitkan dengan kegemukkan. Penyakit tersebut juga seringkali dihidapi oleh orang-orang yang termasuk di dalam kategori GEMUK. Tetapi, dengan gaya hidup masa kini dan gaya pemakanan trend semasa menyebabkan bukan sahaja orang gemuk yang menghidapi penyakit ini bahkan orang yang kurus dan kelihatan sihat juga tidak akan terlepas dari kolesterol & darah tinggi.

Kolesterol


Kolesterol ialah bahan berlemak (lipid) yang merupakan sebahagian daripada membran luar sel dalam badan haiwan. Ia juga ditemui dalam edaran darah manusia. Dua sumber utama kolesterol dalam darah diperoleh daripada pemakanan dan pengeluaran hati.

Kolesterol pemakanan datang daripada daging, ayam, ikan dan produk tenusu. Selepas makan, kolesterol diserap oleh usus ke dalam peredaran darah dan diselaputi oleh protein. Kolesterol bersalut protein ni dipanggil chylomicron.

Hati mampu menyingkirkan kolesterol daripada peredaran darah dan juga menghasilkan kolesterol serta merembeskan kolesterol ke dalam peredaran darah. Selepas makan, hati mengeluarkan chylomicron daripada peredaran darah. Di antara waktu makan, hati menghasilkan dan merembeskan kolesterol kembali ke dalam peredaran darah.

Kolesterol tidak boleh larut dalam darah kecuali jika ia bergabung dengan protein khas yang dipanggil lipoprotein. Kolesterol yang dirembeskan oleh hati ke dalam darah boleh bergabung dengan lipoprotein ketumpatan amat rendah (VLDL) atau lipoprotein ketumpatan tinggi (HDL).

Kolesterol LDL yang terhasil daripada metabolisme kolesterol VLDL dalam aliran darah, dikenali sebagai kolesterol ‘jahat’ manakala kolesterol HDL dikenali sebagai kolesterol baik.

Darah Tinggi atau Hipertensi
  
Tekanan darah adalah tekanan yang dikenakan terhadap pembuluh arteri semasa peredaran darah yang disebabkan oleh denyutan jantung. Darah tinggi atau Hipertensi (Inggeris = Hypertension) merujuk kepada Tahap tekanan darah yang meningkat lebih tinggi dari tahap biasa secara kronik. ]Pesakit yang mempunyai sekurang-kurangnya tiga bacaan tekanan darah yang melebihi 140/90 mmHg semasa berehat dijangka mempunyai keadaan darah tinggi.

Kadar tekanan darah tidak sama sepanjang masa. Ia sering berubah-ubah mengikut keperluan badan anda. Jika tekanan darah anda tinggi, doktor anda akan memeriksa semula tekanan darah anda untuk beberapa kali bagi menentukan kadar tekanan darah anda yang sebenar.


Kini kita boleh mengurangkan masalah2 ini dengan mengamalkan LECITHIN Shaklee ^__^. Lecithin Shaklee diekstrak dari kacang soya organic bukan-GMO, setiap kapsul mengandungi 518mg lecithin soya termasuk 80mg kolin dan 48mg inositol.

Lecithin Shaklee

Kebaikan Lecithin Shaklee:

  • Menyerap vitamin larut lemak spt vitamin A, D, E dan K
  • Melindungi hati dgn menghalang enapan lemak dihati, serta memulihkan kesihatan hati
  • Bertindak sebagai pembersih salur darah, membantu mengemulsi dan memetabolismakan lemak, kolesterol di dalam tubuh
  • Menghalang Obesiti dengan mempercepatkan pembakaran lemak untuk kesan pelangsingan yang seimbang
  • Mencantikkan otot dan kulit, melembab & menghaluskan kulit serta melambatkan penuaan
  • Memperbaiki alergi
  • Menghalang kejadian batu karang
  • Mempertingkatkan daya ingatan & meringankan stress
  • Membantu pembesaran sihat bagi janin (Ibu mengandung)
  • Menggalakkan peredaran darah & menghalang tekanan darah tinggi
  • Memperbaiki prostat lelaki
  • Meringankan sembelit (Lecithin bertindak sebagai pelembut najis, melembabkan usus & meleraikan toksin dalam usus)

Anda ingin cuba Lecithin Shaklee. Boleh dapatkan dari saya dengan hubungi no. di bawah ye.

Lecithin 180 kapsul (softgel) – RM52.50 (Harga Runcit)*** sms/whatsapp (0183111749) untuk harga istimewa ***

Rujukan:


No comments:

Post a Comment

Copyright Protected 2013 | Templates Reserved for Kedai S3 | © Designed by Nurulchumel | All Rights Reserved™