PingMe

Friday 18 January 2013

Home » , , , » Makanan Pembangkit Selera Seks

Makanan Pembangkit Selera Seks



Makanan pembangkit selera seks (Untuk Lelaki)

 

Berdasarkan kajian serta amalan orang dahulu kala, terdapat beberapa makanan yang mempunyai khasiat dalam mempertingkatkan hubungan kelamin atau hubungan seks terutamanya di kalangan lelaki. Makanan-makanan berikut dikatakan dapat memanjangkan tempoh perhubungan kelamin serta membantu membangkitkan selera dalam hubungan kelamin selain dapat memberi zat besi kepada tubuh badan.

Daun Saderi
Daun Saderi tergolong dalam kategori ulam yang pada kebiasaan dimakan dengan nasi mengikut sajian masyarakat Melayu. la merupakan sumber makanan yang boleh meningkatkan rangsangan seksual kerana daun saderi mengandungi sebatian androstron, iaitu sejenis hormon tanpa bau yang biasanya terhasil melalui peluh lelaki. Hormon ini dikatakan mampu membuat wanita terangsang.

Tiram
Tiram terkenal sebagai makanan laut yang kaya dengan zat besi, dapat meningkatkan jumlah sperma serta pengeluaran testostron. Selain itu, ia juga mengandungi dopamin, iaitu hormon yang dikatakan boleh menaikkan ghairah seks. Kaedah memakan tiram bersama dengan pasangan dapat meningkatkan erotis.







Pisang
Pisang mengandungi enzim bromelin yang dipercayai boleh menaik dan memperbaiki tenaga batin lelaki. Sebagai buah tropika, pisang merupakan sumber kalium dan vitamin B seperti riboflavin, yang meningkatkan tenaga badan.





Aprikot
Penduduk Aztecs menyebut buah aprikot sebagai buah testis. la mampu menurunkan risiko strok dan serangan jantung kerana ia satu-satunya buah yang kaya dengan lemak (dua kali ganda dengan jumlah lemak yang terkandung dalam durian). la turut mengandungi beta karoten, klorofil, vitamin E dan vitamin B kompleks. Aprikot dikatakan boleh membantu meningkatkan stamina seks. Kandungan asid folik melancarkan metabolisme protein dan menaikkan tenaga tubuh. Gabungan dua unsur, vitamin B6 (nutrisi yang membantu meningkatkan pengeluaran hormon lelaki) dan kalium (membantu melancarkan kelenjar tiroid) diyakini boleh membantu meningkatkan ghairah seks lelaki dan wanita.


Kacang Badam
Aroma atau bauan yang dikeluarkan oleh kacang badam dikatakan mendorong meningkatkan hasrat seks wanita. Kaedah yang digunakan dengan menyalakan beberapa lilin aroma terapi yang berperisa badam dan bauan yang terhasil akan membangkitkan ghairah seksual. Selain itu, kacang badam ini juga boleh dimakan begitu saja selain menambahkan kuantiti pengeluaran sperma lelaki.

Olahan sumber: http://ms.wikipedia.


Jika anda seorang yang sibuk dan tiada masa untuk menyediakan bahan makanan seperti di atas, kini anda boleh mendapatkan khasiat-khasiat di atas dengan mengamalkan makanan tambahan/ supplemen semulajadi Shaklee. Cadangan set lelaki adalah merupakan gabungan semua vitamin serta nutrisi yang diperlukan oleh lelaki untuk memastikan badan mereka kekal cergas & bertenaga.

Dapatkan supplemen semulajadi Shaklee bagi set lelaki berikut dengan harga yang istimewa. 




Call/ SMS – Fazs (013-3888728/018-3111749)
   

No comments:

Post a Comment

Copyright Protected 2013 | Templates Reserved for Kedai S3 | © Designed by Nurulchumel | All Rights Reserved™